حق بر بدن: تجربیات خود و اطرافیانتان را با ما به اشتراک بگذارید

0
30
حق بر بدن

این مطلب فراخوانی است برای به اشتراک گذاشتن تجربیات زنان در خصوص پیشگیری از بارداری و سقط جنین و پایان دادن به بارداری ناخواسته و نگاهشان بر حق بر بدن خود.

بیدارزنی:‌ طی روزهای اخیر، مباحثی در فضای مجازی و رسانه ای کشور در مورد ایجاد محدودیت‌هایی -از جمله خروج آن از شمول بیمه- برای انجام غربالگری در دوران بارداری و کاهش هر چه بیشتر دسترسی زنان به وسایل پیشگیری از بارداری، از جمله ممنوعیت ارائه این وسایل از سوی خانه های بهداشت به زنان ساکن در مناطق محروم و روستایی و یا افزایش سرسام آور قیمت این وسایل در داروخانه ها مطرح شده است. چنین محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی به افزایش سقط جنین در محیط‌های ناامن و به خطر انداختن سلامت جسم و روان زنان خواهد انجامید. این مسئله باعث شده موضوع 《حق بر بدن》 که یکی از وجوه اصلی آن تاکید بر داشتن 《حق سقط جنین》 و 《پایان دادن به بارداری ناخواسته》است، مورد توجه بیشتری از سوی افکار عمومی به ویژه زنان قرار بگیرد.

همچنین بخوانید: چگونگی انجام سقط جنین

اگر چه زنان به دلیل درگیری بیشتر با باروری و پرورش کودک، در این مسئله آسیب‌پذیرترند؛ اما حقوق باروری مربوط به همگان است. همان قدر زنان حق دارند درباره زمان و ضرورت فرزندآوری خود تصمیم بگیرند که مردان. همان قدر متاهلان نیازمند تصمیم‌گیری آزادانه و آگاهانه در این زمینه هستند که مجردان. این حقوق می‌بایست به طوری باشد که دسترسی همگان را به آن میسر کند، نه طبقات و گروه‌های خاص. در همین چارچوب گروه بیدارزنی از مخاطبان خود می‌خواهد روایت‌ها و مشاهدات خود را از مشکلاتی که در زمینه پیشگیری از بارداری،‌ سقط جنین و پایان دادن به بارداری ناخواسته  و حق بر بدن با آن مواجه بوده‌اند با ما و مخاطبان بیدارزنی به اشتراک بگذارند.

 

#سقط_جنین

#حق_بر_بدن

#سلامت_جنسی

#حقوق_باروری