به خشونت کشیده شدن تجمع زنان برای ورود به ورزشگاه آزادی

0
1318
تجمع زنان برای ورود به ورزشگاه
تجمع مقابل ورزشگاه

سومین روز از تجمع زنان برای ورود به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی والیبال به خشونت کشیده شد و ۱۷ نفر با ضرب و شتم بازداشت شدند.

بیدارزنی: روز گذشته برای سومین بار تعدادی از زنان در اعتراض به تضییع حقوقشان برای ورود به ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی جهت تماشای مسابقه والیبال ایران و ایتالیا درضلع غربی ورزشگاه تجمع کردند؛ ولی این تجمع مسالمت آمیز از سوی نیروی انتظامی به خشونت کشیده شد و نیرو‌های امنیتی مستقر در محل که تعدادشان نسبت به دوتجمع گذشته، افزایش قابل ملاحظه‌ای داشت با همکاری تعدادی لباس شخصی، چند نفراز زنان حاضر در این تجمع را با ضرب و شتم بازداشت و به داخل ون منتقل کردند.

پس از خشونت قهری ماموران نیروی انتظامی و ترک اجباری ضلع غربی ورزشگاه از سوی زنان، تجمع دیگری توسط همین زنان معترض در جلوی فدراسیون والیبال برگزار شد. تجمع کنندگان که اکثرا روسری سفید برسر داشتند پلاکاردهایی را به دو زبان انگلیسی و فارسی با مضامینی چون «جای من کجاست؟»، «برای ورود به آزادی، آزاد نیستم»، «سهم من؛ نیمی از آزادی»، «زن خارجی حق ورود دارد، من نه! » و… در مقابل محل تردد ماشین ها در دست گرفتند.

تجمع مقابل فدراسیون والیبال
تجمع مقابل فدراسیون والیبال

پس از چند دقیقه، ماموران نیروی انتظامی همراه با چند ون در برابر فدراسیون والیبال حضور پیدا کردند و با خشونتی بیش از قبل به ضرب و شتم تجمع‌کنندگان و بازداشت آنها و کندن پلاک ماشین هایی که در محل حضور داشتند، پرداختند.

۱۷ نفر از بازداشت‌شدگان تجمع دیروز به وزرا انتقال داده شده‌اند که حدود ساعت ۱۰ شب، اکثر آنها با تعهد آزاد شدند. در بین دستگیرشدگان، دو خبرنگار که برای تهیه گزارش به جلوی ورزشگاه آمده بودند و یک دختر ۱۷ ساله هم که به عشق دیدن بازی ملی ایران در ورزشگاه حاضر شده بود به چشم می‌خورد .

بازداشت تجمع کنندگانهمچنین سه تن از تماشاچی‌های مرد که با خود پلاکاردهایی در حمایت از حق ورود زنان به ورزشگاه را داشته‌اند، بازداشت و به کلانتری گیشا برده شده‌اندکه تاکنون خبری از آزادی آن‌ها نیست.

این خشونت‌ها و دستگیری‌ها در حالی رخ داد که در روز سه شنبه شهیندخت ملاوردی خبر از دستور رییس جمهور برای بررسی حضور زنان در سالن مسابقات والیبال داده بود.

معاون رییس جمهور در امور زنان پیش از این گفته بود: «قرار شد من و آقای گودرزی وزیر ورزش و جوانان در این باره تعاملاتی داشته باشیم که تدابیر و ساز و کارهایی صورت گیرد که هم نگرانی افرادی که نگران حضور زنان در ورزشگاه هستند برطرف شود و هم خواسته نسل جوان برای حضور در مسابقات بین المللی محقق شود.»

در تجمع دیروز برخلاف تجمع روز دوشنبه هیچ نماینده از معاونت امورزنان ریاست جمهوری در بین تجمع کنندگان حضور پیدا نکرد.

 

تجمع مقابل ورزشگاه
تجمع مقابل ورزشگاه
تجمع مقابل فدراسیون والیبال
تجمع مقابل فدراسیون والیبال

 

تجمع مقابل فدراسیون والیبال
تجمع مقابل فدراسیون والیبال