ورود هرگونه عوامل زن ایرانی به ورزشگاه ممنوع!

1
1461
تجمع زنان در برابر ورزشگاه آزادی
تجمع زنان 25 خرداد/ ورزشگاه آزادی

بیدارزنی: عصر روز یکشنبه، ۲۵ خرداد، پیش از آغاز چهارمین مسابقه والیبال بین تیم‌های ایران و برزیل، شاهد تجمع  زنان در برابر ورزشگاه آزادی بودیم. بیش از ۵۰ نفر از زنان در برابر این ورزشگاه تجمع كرده و خواستار ورود به ورزشگاه برای تماشای این مسابقه شدند.

در این تجمع كه از  ساعت هفت و نیم بعدازظهر در ضلع غربی ورزشگاه آزادی آغاز شد، خانم سارا قاسم‌پور دبیر كارگروه دختران معاونت زنان ریاست جمهوری نیز حضور پیدا كرد و از خواسته‌های زنان تجمع کننده حمایت كرد و قول پیگیری حضور زنان به ورزشگاه در بازی های آتی تیم ملی والیبال ایران را داد.

وی با تاکید بر اینكه از نظر ما حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای مسابقه والیبال یك حق است كه در حال حاضر این حق سلب شده است گفت: وزیر ورزش و جوانان نیز با ممنوعیت ایجاد شده مخالف هستند و در مسابقه قبل به صورت سمبولیک با خانواده‌شان حضور پیدا كردند تا نشان دهند مشكلی برای حضور بانوان در مسابقه‌ها نیست.

قاسم پور با بیان اینكه گویی شورای تامین اجازه ورود خانم‌ها به ورزشگاه را نداده و ما با استاندار تهران كه در این شورا حضور دارد صحبت خواهیم كرد گفت: ما هیچ دلیلی را برای این ممانعت نمی‌پذیریم. آن‌ها می‌گویند كه زیرساخت نداریم تا امنیت زنان را تامین كنند در حالی كه ما این سخن را قبول نداریم.

 

حضور نیروهای پلیس در تجمع بیست و پنج خرداد زنان مقابل ورزشگاه آزادی
حضور نیروهای پلیس در تجمع بیست و پنج خرداد زنان مقابل ورزشگاه آزادی

به گزارش سایت بیدارزنی در هنگام این تجمع تعدادی از افراد یگان ویژه در محل تجمع زنان حضور پیدا كردند و خواستار پراكنده شدن زنان تجمع کننده از مقابل ورزشگاه شدند و به آن‌ها گفتند در صورتی كه پراكنده نشوند، از پلیس های زن برای انتقال آن‌ها استفاده خواهند كرد كه این تهدید با مخالفت تجمع كنندگان روبه‌رو شد و آن‌ها اعلام كردند كه تجمع ما در این جا مخل امنیت و نظم نیست.

زنان خاطر نشان کردند که ما برای پیگیری حق خودمان در اینجا تجمع كرده‌ایم و می‌خواهیم خواسته‌هایمان را به مسئولان تصمیم گیرنده در این امر ابلاغ كنیم چرا كه آن‌ها اعلام كرده‌اند كه خانم‌ها تمایلی برای حضور در ورزشگاه ندارند و ما با این تجمع می‌خواهیم به آن‌ها بگوییم كه زنانی هستند كه تمایل دارند در ورزشگاه برای تماشای مسابقه حضور پیدا كنند.

زنان تجمع کننده در حالی که تعدادی از آنها پرچم سه رنگ ایران را دردست داشتند در واکنش به اظهارات  یكی از افراد یگان ویژه كه اعلام كرد در شان زنان ایرانی نیست كه در ورزشگاه با این شرایط حضور پیدا كنند، اظهار كردند كه چگونه است که زنان برزیلی می‌توانند در ورزشگاه حضور پیدا كنند ولی زنان ایرانی اجازه حضور در ورزشگاه کشور خود را ندارند؟ در حالی كه این ممنوعیت خلاف قوانین بین‌المللی فدراسیون والیبال است.

در ادامه این تجمع تعدادی پلیس زن نیز حضور پیدا كردند.عرب‌سرخی رییس یگان ویژه ورزشگاه آزادی نیز با تجمع كنندگان و همچنین نماینده معاونت امور زنان ریاست جمهوری صحبت كرد.

عرب‌سرخی خطاب به بانوان تجمع كننده گفت: به ما اعلام كردند كه اجازه ندهید خانم‌ها وارد ورزشگاه شوند و ما نیز آنچه را ابلاغ شده است اجرا می‌كنیم.

او که با لحنی نامناسب با تجمع کنندگان صحبت می کرد خطاب به آنها گفت که اگر محل را ترک نکنید می گویم که به مراکز پلیس انتقالتان دهند.

عرب سرخی در ادامه گفت وگوی خود با تجمع كنندگان در واکنش به پافشاری زنان بر خواسته شان جهت ورود به ورزشگاهااعلام کرد: ما خواسته‌های شما را به مسئولان مافوق‌مان ابلاغ می‌كنیم و گزارشی از این تجمع به آن‌ها ارائه خواهیم كرد.

در این تجمع برخی از ماموران یگان ویژه از شركت كنندگان فیلم و عكس می‌گرفتند كه در پاسخ به اعتراض تجمع كنندگان اظهار داشتند كه این فیلمبرداری برای مستندسازی رفتار نیروهای امنیتی با تجمع کنندگان و مناسب بودن رفتار آن ها با زنان تجمع کننده است. درحالی که در طول تجمع به تجمع کنندگان اجازه گرفتن عکس و ضبط صدا داده نشد و صرفا در آخر  تجمع، زنان  توانستند از خود و تجمع کنندگان عکس بگیرند.

 

تجمع زنان مقابل ورزشگاه آزادی
تجمع زنان مقابل ورزشگاه آزادی

در ادامه این تجمع كه تا ساعت ۲۱ طول كشید،  رئیس پلیس امنیت اخلاق که در محل حضور داشت گفت: آقای عرب سرخی با آقای ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ تماس تلفنی داشتند و ایشان نیز گفتند كه هیچ یك از عوامل زن ایرانی اجازه ورود به ورزشگاه را ندارند.

او همچنین به زنان تجمع كننده در این مراسم گفت كه باید تا قبل از تاریكی هوا متفرق شوید.

بر اساس این گزارش یكی دیگر از ماموران حاضر در این تجمع با نماینده معاونت امور زنان كه در این تجمع حضور داشت، مدت كوتاهی گفت‌وگو كرد و سپس قاسم‌پور با حضور در جمع تجمع کنندگان اظهار داشت: آن‌ها اعلام كردند كه ما در تامین امنیت مشكل داریم و از سوی دیگر ساعت كار خانم‌های پلیس محدود است.

وی با ناموجه خواندن دلیل ذکر شده گفت: ما بنا بر وظیفه سازمانی خود با آقای ساجدی نیا یا نماینده ایشان جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد و از نمایندگان شما نیز دعوت می‌كنیم که در این جلسه حضور پیدا كنند و به بیان دیدگاه‌های خود بپردازند.

زنان تجمع كننده قبل از متفرق شدن اعلام كردند كه روز جمعه ساعت ۱۶ برای پیگیری این خواسته و حضورشان در ورزشگاه برای تماشای بازی ایران و ایتالیا در این مكان حضور پیدا خواهند کرد.

 

تجمع زنان ورزشگاه آزادی
تجمع زنان ورزشگاه آزادی

 

 

تجمع زنان
تجمع زنان

 

ورزشگاه5