بروشور: استفاده ایمن از قرص‌های سقط جنین

0
42
قرص‌های سقط جنین

بیدارزنی: در این بروشور سعی کرده‌ایم به زبان ساده درباره استفاده ایمن از قرص‌های سقط جنین که سقط جنین پزشکی است، توضیح دهیم.

سقط جنین پزشکی با استفاده از دو دارو انجام می شود، میفپریستون و میزوپروستول. میفپریستون با مسدود کردن هورمون پروژسترون که حاملگی اولیه را حفظ می‌کند، عمل می‌کند. میزوپروستول یک داروی پروستاگلاندین است که انقباضات رحمی را برای دفع بارداری تحریک می کند و این رژیم دارویی از سال ۲۰۰۰ توسط سازمان غذا و داروی آمریکا، تایید شده است. این روش به طور کلی بی‌خطر در نظر گرفته می شود، کمتر از یک درصد از افرادی که از آن استفاده می‌کنند دارای عوارض قابل توجهی هستند.

متن کامل بروشور را می‌توانید برای خواندن و انتشار از اینجا دانلود کنید.

همچنین بخوانید: قرص‌ ضدبارداری پروژسترون (progestogen-only pill)

استفاده ایمن از قرص‌های سقط جنین

سقط جنین پزشکی که به سقط جنین با قرص هم شناخته می‌شود یک راه امن برای بسیاری از زنانی است که می‌خواهند به بارداری خود پایان دهند.

بسیاری از پزشکان مصرف داروهای میفِپریستون و میزوپروستول را به عنوان یک راه سقط جنین پزشکی در ۱۰ هفتۀ اول بارداری پیشنهاد می‌کنند اما میزوپروستول به تنهایی نیز در ۱۰ هفتۀ اول بارداری بسیار مؤثر است.

دارویی که در سقط جنین پزشکی استفاده می‌شود باعث شل شدن و باز شدن دهانۀ رحم و انقباض رحم و در نتیجه پایان یافتن بارداری می‌شود. نشانه‌های سقط جنین با قرص بسیار شبیه نشانه‌های سقط جنین طبیعی است.

همچنین بخوانید: چگونگی انجام سقط جنین