خیابان امن حق من است

1
594

بیدارزنی: صبح امروز تعدادی از فعالان مدنی از جمله فعالان جنبش زنان و دانشجویی به همراه تعدای از قربانیان اسیدپاشی سال های گذشته در مقابل درب شمال مجلس در اعتراض به جنایت‌های اخیر اسیدپاشی در شهر اصفهان و حمایت از زنان قربانی این حوادث تجمع کردند. در این تجمع که از ساعت 11 صبح آغاز شد، تجمع کنندگان پلاکارد‌هایی با مضمون «شهر امن حق من است»، «خیابان امن حق من است»، «خشونت بس است»،«نه به امر به معروف و نهی از منکر»، «قوانین ضد زن ملغی باید گردد»، «امنیت من کو؟»، «هزینه های درمان تأمین باید گردد»، «اسیدپاشی محکوم است، امنیت و آرامش حق من است»، «امنیت زنان را تامین کنید»، «زنان جامعه ما نگران و دلواپس هستند» و… در دست داشتند.

تجمع مجلس13

تجمع مجلس12

تجمع مجلس1

همچنین در این تجمع اعتراضی شرکت‌کنندگان شعارهایی با مضمون «من زنم، انسانم، شهروند این دیارم، اما حقی ندارم»، «اسیدپاشی، جنایت، جنایت»، «امنیت، امنیت»، «هزینه های درمان تأمین باید گردد»، «خشونت علیه زنان را پایان دهید»، «مجلس خجالت، خجالت»، «ای هم‌وطن حمایت، اسیدپاشی جنایت» ،«اسید پاشی جنایت، قانونگذار خجالت »،«نه به امر و نهی» ، «آمرین جنایت افشا باید گردند» و ….. سر دادند. فعالان مدنی حاضر در این تجمع بر لزوم تامین امنیت زنان در جامعه تاکید کرده و اعلام کردند طرح حمایت از آمرین به معروف می‌تواند بسترساز خشونت‌های بیشتری علیه زنان در کشور شود. آنها همچنین به کوتاهی مسوولان در شناسایی عاملان این جنایت اعتراض کردند.

تجمع مجلس 15

تجمع مجلس 11

تجمع مجلس 10

در زمان برگزاری این تجمع، ماموران نیروی انتظامی نیز حضور داشتند و در چند مورد درگیرهایی بین برخی از تجمع کنندگان و ماموران حاضر در محل رخ داد که واکنش تجمع‌کنندگان را برانگیخت.

 

در این تجمع چهره‌هایی چون نسرین ستوده، نرگس محمدی، نوشین احمدی خراسانی،معصومه عطایی، سمیه،‌ رعنا و زیور از قربانیان اسیدپاشی‌ سال‌های گذشته نیز حضور داشتند.

تجمع مجلس
تجمع مجلس

222

تجمع مجلس 8

تجمع مجلس 5

تجمع مجلس3

22102014609

یک نظر