فرزانه جلالی فعال مدنی و حقوق زنان بازداشت شد

    0
    1298

    بیدارزنی: بنا بر اخبار دریافتی فعال مدنی کرد و فعال حقوق زنان، فرزانه جلالی، دیروز پنج شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ در شهر کرمانشاه بازداشت شده است.

    نامبرده بدون دریافت احضاریه قبلی از نهادهای امنیتی، طی تماسی تلفنی از اداره ثبت اسناد استان کرمانشاه که از وی خواسته شده بود جهت نقض مدارک به این نهاد مراجعه کند، در محل مذکور دستگیر شده است. به دنبال این دستگیری، ماموران منزل وی را تفتیش کرده‌اند. تا این لحظه معلوم نیست بازداشت فرزانه جلالی توسط کدام یک از نهادهای مربوطه و به چه علتی صورت گرفته است.

    فرزانه جلالی متولد سال ۱۳۶۴ و دانشجوی سابق دانشگاه تهران در رشته مردم‌شناسی است. او در سال ۱۳۸۹ به دلیل فعالیت های دانشجویی و با وجود کسب رتبه ۶ در آزمون سراسری کارشناسی ارشد، به عنوان یکی از دانشجویان ستاره‌دار از ادامه تحصیل محروم شد و تلاشهایش در جهت بازنگری در این حکم به نتیجه نرسید.  وی همچنین در دوران تحصیل از فعالان دانشجویی دانشگاه تهران و عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی بوده و به مدت یک سال به عنوان مدیر مسئول روزنامه صبح دانشگاه تهران فعالیت می‌کرده است.

    فرزانه جلالی همواره فعالیت‌هایش را در حوزه مسائل روز زنان در کردستان ادامه داده و در سالهای اخیر از چهره های شناخته شده در  این حوزه بوده است. از دیگر فعالیت های او، می توان به تلاش های پیگیر وی در ارتباط با حادثه آتش سوزی مدرسه «شین‌آباد» در یکی از روستاهای پیرانشهر اشاره کرد که در ۱۵ آذرماه سال ۱۳۹۱ روی داد؛ طی این حادثه، ۳۷ دانش‌آموز دختر مدرسه ابتدایی دچار سوختگی شدند و فرزانه جلالی از معدود فعالینی بود که علاوه بر اطلاع رسانی در این ارتباط، قربانیان این حادثه را در پیگیری حقوق و مطالباتشان همراهی می‌کرده است.

    از زمان بازداشت فرزانه جلالی تا کنون، اطلاعی از وضعیت او در دست نیست.